divendres, 18 de gener del 2008

Parèntesi reflexiu

Cert és que l’inici de l’assignatura de Periodisme científic va ser prou accidentat. Per una banda la meva primera opció no era pas matricular-me d’aquesta assignatura i per l’altre no vaig poder assistir a classe fins tres setmanes després d’haver començat el curs.

En realitat vaig autoconvènce’m que l’assignatura podia ser interessant. La ciència no ha estat mai el meu fort -sóc dona de lletres!-, però em vaig adonar que potser no havia estat el meu fort perquè no li havia donat mai la oportunitat. Vaig prometre’m l’assistència a classe justificant-ho amb el fet que m’interessava prou el coneixement de la terminologia científica (que havia pogut començar a descobrir en una assignatura anterior).

Avui que a l’assignatura li queden 45 minuts de vida (sense comptar els treballs pendents de presentar) reflexiono de com ha anat tot plegat. De moment no puc afirmar que aquesta assignatura m’hagi servit molt, però tinc la grata sensació que aquesta és una d’aquelles matèries que amb el temps recordes i, només amb el temps, pots valorar el que vas aprendre en el seu dia per seguir endavant avui.

Les classes teòriques em van semblar interessants i adequades en quant a dedicació de dies i del temari en sí. Amb el que potser no estic tant d’acord és amb la realització de l’anàlisi dels mitjans i posterior presentació. El plantejament del treball m’agrada però trobo que no n’hem aprofitat suficientment els resultats. Si contem que durant el semestre hi ha hagut 10 o 12 exposicions penso que és una pena que no haguem pogut treure unes conclusions grupals. Si l’anàlisi s’hagués organitzat conjuntament hauríem aconseguit que les dades d’uns grups complementessin les dels altres i arribar així una visió més general del tractament dels “temes científics” que fan els mitjans de comunicació.

Del tema del blog en faig una valoració molt positiva tot i que no sé si l’he desenvolupat correctament. M’hagués agradat poder fer-ne alguna reflexió a mesura que l’he anat desenvolupant. Sobretot el que he trobat a faltar mentre l’anava creant és el coneixement de pàgines web on trobar informació científica fiable. Potser un altre any es podria fer una recerca i posterior llistat amb tota la classe per crear una mena de base de dades on trobar informació.

Tant les pràctiques que vam duu a terme a l’inici del semestre com el reportatge d’un centre d’investigació em semblen molt bones propostes i penso que – ja que estem tots interconnectats blogísticament- hauríem de buscar la manera de compartir els reportatges que entre tots haurem fet. Eureka!

Bona ciència!